Home » Diensten » Administratie

Administratie

 

Het is nog steeds mogelijk om een schoenendoos met rekeningen aan het eind van het kwartaal in te leveren als u daar de voorkeur aan geeft. Maar aan digitale verwerking zitten veel voordelen en waar mogelijk maakt Solvas hier gebruik van. Het einddoel is de administratie volledig te automatiseren waardoor alleen nog maar de betalingen goedgekeurd hoeven te worden. Zover is het nog lang niet maar de ontwikkelingen gaan hard. Automatisering leidt tot kostenbesparingen, snelle inzichten én minder fouten.

 

Het aanleveren van de administratie wordt zo eenvoudig mogelijk gemaakt. Met een  app op de telefoon kan van alle bonnen en facturen een foto worden gemaakt. Met de app die gekoppeld is aan de boekhoudsoftware komen deze direct in uw administratie te staan en kunnen zo nog sneller worden verwerkt. Ontvangt u digitale facturen? Ook die kunnen gewoon worden doorgestuurd.

Ook kunnen de bankgegevens automatisch worden gekoppeld aan  het boekhoudprogramma.  Aanleveren van een bankbestand of bankafschriften is daarmee verleden tijd. Zo kunt u met een minimum aan tijdsbesteding de gegevens aanleveren zonder dat u ooit langs hoeft te komen. 

 

Online samenwerken

 

Wilt u zelf liever de boekhouding invoeren? Dan is  online samenwerken echt iets voor u. De invoer van gegevens wordt in dat geval door uzelf gedaan en door ons gecontroleerd op juistheid voordat de aangiften moeten worden gedaan. 

 

Kleine  ondernemersregeling (KOR)

 

Sinds 1 januari 2020 is de kleine ondernemersregeling door de overheid ingevoerd om ondernemers met een omzet van minder dan €20.000 meer te ontzien. De regeling houdt in dat u in dat geval geen BTW meer mag vragen aan uw klanten, maar ook niet mag terugvragen. Aangiften BTW hoeven daardoor niet meer te worden gedaan, op enkele uitzonderingen na. 

Wel moet er een administratie worden bijgehouden en moeten omzet en kosten worden meegenomen in uw aangifte inkomstenbelasting.

Voor ondernemers die in deze categorie vallen kan  de aangifte inkomstenbelasting  worden gedaan waar met deze regeling rekening wordt gehouden. U heeft dan niet alleen uw inkomstenbelasting geregeld maar ook de aangifte van uw bedrijf, tegen een veel goedkoper tarief dan dat gebruikelijk is omdat de administratie een stuk eenvoudiger geworden is om bij te houden. 

ZZP'ers en starters

 

Een beginnend ondernemer heeft een lawine aan zaken die op hem afkomen en vaak een beperkt budget. Zeker in deze aanvangsperiode is het verstandig om de belangrijkste administratieve zaken goed te regelen en advies te vragen over fiscale zaken die in uw geval relevant zijn, zoals reiskosten, btw regels, de voorwaarden voor de kleine ondernemersregeling en startersaftrek. Door in de beginfase in overleg uw wensen af te stemmen met de wettelijke verplichtingen  wordt veel tijd bespaard met het uitzoeken van de regels en voorkomt u dat u fouten maakt.