Home » Diensten » Tarieven

 

Voor een kleine eenmanszaak met een administratie van beperkte omvang moet u rekenen op €1.000 tot €1.500 per jaar inclusief aangifte inkomstenbelasting voor u en uw partner. Doet u de administratie zelf en heeft u alleen de gegevens nodig voor de belastingaangifte dan kan dat bedrag lager zijn.

De exacte kosten zijn afhankelijk van het aantal facturen die verwerkt moeten worden en de complexiteit van uw onderneming en belastingaangifte. Voor een concrete prijsopgave is het daarom noodzakelijk eerst meer te weten over uw bedrijf en persoonlijke situatie.

 

De werkzaamheden worden bij aanvang geïnventariseerd en de prijs wordt na berekening herleid tot een totaalbedrag op jaarbasis. Vervolgens wordt dit bedrag per kwartaal of indien gewenst per maand gefactureerd, tenzij er sprake is van het opstellen van de jaarrekening of aangifte belasting binnen drie maanden na aanmelding.  Prijzen worden na een jaar geëvalueerd. Als hier aanleiding toe is zal een nieuw voorstel worden gedaan.

Het uurtarief voor advieswerkzaamheden bedraagt €75. Waar mogelijk wordt vooraf een prijs opgegeven zodat u niet voor verrassingen komt te staan.

 

Genoemde bedragen zijn exclusief BTW.

In het geval dat u wilt overstappen van administratiekantoor kan een voorschot voor de te verrichten werkzaamheden in rekening worden gebracht.